دفتر آموزش های آزاد و کاربردی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با مشارکت آکادمی همراه اقدام به برگزاری کارگاه آنلاین با موضوع «دورکاری؛ چالشها و راهکارها» نموده است. این کارگاه آنلاین ۱۲ ساعته با دسترسی همیشگی به ویدئوی کامل دوره برای شرکتکنندگان با حضور و همکاری اساتید و مجموعههای برتر داخل کشور برگزار خواهد شد.
مقدمه
با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله کشور ما، بسیاری از کارکنان سازمانها و شرکتها مجبور به انجام برخی امور مربوط به سازمان و یا شرکت خود به صورت دورکاری شدند.
دورکاری، چالشهای گوناگونی را به وجود آورده است که هر کدام، راهکار مربوط به خود را دارند. در دوره آنلاین «دورکاری» که توسط آکادمی همراه برگزار خواهد شد، این چالشها بررسی خواهند شد و متناسب با هر کدام از چالشها، راهکارهایی از سوی مدرسین دوره مطرح خواهد شد تا مورد استفاده شرکتکنندگان دوره قرار گیرد.
یکی از قسمت های خیلی مهم سرفصل های این دوره آموزشی، تجربیات شرکت های بزرگ و موفق در دوران دورکاری است که در این قسمت مدیران منابع انسانی شرکت های بنام و مطرح در حوزه منابع انسانی، به بیان تجربیات عملی خود در این دوره خواهند پرداخت.
مورد دوم، نحوه تعامل و ارتباط با همکاران در دوران دورکاری است. با توجه به اینکه ساعات زیادی از روز، صرف کارهای سازمان و ارتباطگیری با همکاران در محیط منزل میشود، این موضوع به عنوان یک موضوع پراهمیت در این دوره آموزشی مطرح خواهد شد. در واقع این قسمت برای ایجاد ارتباط کارکنان با یکدیگر به گونهای که فعالیتها به صورت مطلوب انجام شود و حس جدایی و دوری از هم در آنها شکل نگیرد، طراحی شده است.
مورد سوم، نحوه تعامل و ارتباط با فرزندان و همسر در دوران دورکاری است. در هنگام دورکاری ممکن است که کودکان به عنوان یک عامل مداخلهگر در انجام وظایف شغلی وارد شوند و تمرکز افراد را برهم زنند. در این قسمت نحوه سرگرم کردن کودکان و شیوه برخورد و تعامل با کودک در صورت داشتن درخواست از فرد شاغل بیان میگردد. همچنین با توجه به اینکه همسر، یکی از مهمترین نقشها را در زندگی هر فرد متاهلی ایفا میکند، این موضوع به صورت یک موضوع مستقل در این دوره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عناوین و سرفصلها
عناوین و سرفصلهای مربوط به این کارگاه آنلاین به شرح ذیل است:
یک. تجربیات عملی شرکتها در دوران دورکاری
سرفصلها:
- تجربیات نحوه عملی برخورد با چالشهای دورکاری
- تجربیات مهارت تیم سازی در دوران دورکاری
- تجربیات کار تیمی و ارتباط موثر کاربردی در دوران دورکاری
- تجربیات مربوط به ابزارهای دیجیتال مناسب دوره دورکاری
- تجربیات مربوط به استخدام نیرو و آموزش نیروی تازه استخدام شده در دوران دورکاری
- تجربیات مربوط به پاداش و انگیزهبخشی به کارکنان در دوران دورکاری
دو. مدیریت سرمایه های انسانی در دوران دورکاری
سرفصلها:
- آموزش اصول دورکاری به کارکنان و مدیریت ایشان (نحوه تعاملات و راههای ارتباطی، چک نکردن ایمیلها و گروههای کاری، مهیا کردن تجهیزات و سخت افزار دورکاری (میز، صندلی، و...)
- مدیریت کار تیمی و انجام پروژه مشترک از راه دور (معرفی فرهنگ دورکاری و روش های متداول)
- روش های آنبوردیک و آموزش کارکنان جدید و مدیرت آنها
- جلسات هفتگی غیرکاری آنلاین برای ایجاد فضای صمیمی و روحیه تیمی در قالب بازی، گفتگو، اشتراک دانش
- نحوه برگزاری جلسات آنلاین کاری (مدیریت زمان جلسات، روش های ارتباط گیری بهتر و روش های انگیزه بخشی در جلسات و...)
- برنامهریزی و اطلاع رسانی جلسات آنلاین (اشتراک گذاری کلندر و...)
سه. نحوه تعامل و ارتباط همسران و فرزندان در دوران دورکاری
سرفصلها:
- نحوه گفتگو و آموزش فرهنگ دورکاری به همسر (خریدهای روزانه، مهمانی ، سفر و ...)
- تعادل بین کار و زندگی (مشخص بودن ساعات کاری و ساعات مخصوص خانواده)
- مهارتهای گفتگو با همسر در دورکاری جهت جلوگیری از تعارضات
- تجربیات شرکتها در دوران دورکاری
- چالش های مادران و پدران برای دانش آموزان در دوران دورکاری والدین به خصوص کرونا
- مهارت های فرزند پروری حین دورکاری
- ایجاد فرصت آموزشی جهت ارتقای خلاقیت کودکان و مهارت ها بدون کمک والدین
- نحوه گفتگو و همدلی بین کودک و والد و درک متقابل در سنین مختلف کودکان
- نحوه مواجهه با حواس پرتیهای ناشی از فرزند (جدا کردن فضای کاری و خانوادگی)
نحوه دسترسی به محتوای دوره
ثبتنام کنندگان در دوره «دورکاری؛ چالشها و راهکارها» از تاریخ 18 فروردینماه 1400 طبق زمانبندی اعلام شده، میتوانند با مراجعه به سایت آکادمی همراه (hamrah.academy) و ورود به پروفایل از طریق وارد کردن شماره تماس ثبتنامی، به محتوای دوره دسترسی پیدا کنند.
لازم به ذکر است که حضور شما در تاریخ و ساعات اعلام شده اجباری نبوده و با ثبتنام در این دوره، محتوا برای همیشه در دسترس شما خواهد بود و با مراجعه به سایت آکادمی همراه میتوانید چندین بار ویدئوی دوره را تماشا نمایید.
فرآیند برگزاری دوره
برگزاری دورههای آموزشی آکادمی همراه، معمولا شامل دو فرآیند اصلی آموزش، ارزیابی و پشتیبانی است.
1. آموزش:
فرآیند آموزش در دورههای آکادمی همراه، شامل ارائه فایل ویدئویی با کیفیت از محتوای دوره با قابلیت دسترسی همیشگی برای کاربر، ارائه تصاویر و اشکال گرافیکی خلاقانه برای یادگیری بهتر شرکتکنندگان، انتشار و طبقهبندی محتوا به صورت میکروکانتنت و شیوه جدید یادگیری به صورت آموزش تعاملی است. پلتفرم ارائه محتوای ویدئویی، سایت آکادمی همراه (hamrah.academy) میباشد.
2. پروژه عملی و واقعی:
در انتهای بخش آموزشی، طبق نظر اساتید دوره، یک یا چند پروژه و مسئله واقعی مطرح خواهد شد تا مهارتهای تدریس شده، در عمل مورد استفاده قرار گیرند.
3. ارزیابی و پشتیبانی:
فرآیند ارزیابی شرکتکنندگان در طول دوره و از راههای گوناگونی مانند حضور و غیاب، پاسخدهی به سئوالات انتهای هر میکروکانتنت، میزان مشارکت در بحثهای مطرحشده در گروه منتورینگ و همچنین، مشارکت در انجام پروژه، انجام میشود.
اگر شرکتکنندگان در طول فرآیند یادگیری دچار ابهام شوند یا سئوالی داشته باشند، میتوانند فرآیند رفع اشکال را از طریق استاد مربوطه انجام دهند. علاوه بر این، تیم پشتیبانی آکادمی همراه در تمام طول دوره در کنار شرکتکنندگان و پاسخگوی آنها خواهد بود.
جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
021882255042
نظرتان را درمورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید