دوره MBA کارآفرینی دیجیتال

دوره MBA کارآفرینی دیجیتال یکی از دوره های مهم و ضروری برای مدیریت کسب و کارهای دیجیتالی است که می بایست در شرایط کنونی کسب و کارها که دچار تحولات اساسی در زمینه فناوری و تکنولوژی شده اند؛ مورد اهمیت قرار گیرد. حال با توجه به اهمیت این موضوع و تقاضا برای متخصصان مدیریت با مهارت های مدیریتی و در عین حال مهارت های فنی در زمینه کارآفرینی دیجیتالی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اقدام به برگزاری دروه MBA کارآفرینی دیجیتال کرده است. در این مطلب به موارد مختلفی در حوزه دوره MBA کارآفرینی دیجیتال می پردازیم تا آگاهی شما نسبت به این دوره بیشتر شده و موفقیت در مسیر شغلی خود را تضمین نمایید.

  • کاربرد و فواید ابزارهای گوگل آنالیتیکس و تگ منیجر
  • کسب و کارهای پلتفرم
  • الگوریتم های گوگل
  • حقوق کسب و کارهای دیجیتال
  • هوش تجاری BI
  • شرایط پذیرش (ثبت نام) دوره MBA کارآفرینی دیجیتال
  • نحوه (شیوه) برگزاری دوره MBA کارآفرینی دیجیتال و چگونگی پرداخت شهریه
  • سرفصل های دوره MBA کارآفرینی دیجیتال دانشگاه تهران

کاربرد و فواید ابزارهای گوگل آنالیتیکس و تگ منیجر

گوگل تگ منیجر ابزار رایگانی در گوگل است که با درج چندین دستور کدنویسی در سایت می توانیم اطلاعات بسیار مفیدی را از طریق گوگل آنالیتکس به دست آوریم. گوگل آنالیتیکس نیز یکی از ابزارهای مهم در تحلیل وب سایت است که به مدیران کسب و کار دیجیتالی، امکان بررسی رفتار کاربران را در قالب گزارشی ارائه می دهد. از جمله فواید استفاده از گوگل تگ منیجر عبارت است از :

  • راحتی استفاده از آن
  • امکان ویرایش آن قبل از هر اقدام
  • ساده سازی در بروزرسانی
  • امکان ذخیره سازی
  • امکان دستیابی به تگ های پیش فرض
  • عدم پرداخت هزینه ای در قبال استفاده از آن
  • بررسی و ردیابی رویدادها
  • عدم وجود محدودیت در استفاده از آن

از ابزار گوگل تگ منیجر می توانیم برای نصب گوگل آنالیتیکس، تاییدیه سرچ کنسول وب سایت، اضافه کردن تگ هایی به صفحات وب سایت بدون نیاز به کدنویسی و موارد دیگر استفاده کنیم. از طرفی گوگل آنالیتیکس هم به مدیران دیجیتال مارکتینگ سازمان ها امکان ردیابی کاربران را می دهد. بدین صورت که:

  • کاربران از چه طرقی وارد وب سایت شرکت یا سازمان می شوند؟
  • پس از ورود به وب سایت چه اقداماتی انجام داده و به کدام بخش یا بخش هایی از وب سایت مراجعه می کنند؟
  • کدام بخش های وب سایت برای کاربران از جذابیت بیشتری برخوردار بوده است؟
  • کدامیک از رسانه های اجتماعی بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است؟

و اطلاعات بسیار دیگری که با ردیابی آن ها می توان تمام اقدامات را به صورت هدفمندتر انجام داد تا منجر به موفقیت روزافزون هر سازمانی گردد. در دوره MBA کارافرینی دیجیتال به شناخت مختصری از کاربرد و فواید ابزارهای گوگل آنالیتیکس و تگ منیجر دسترسی می یابیم که می تواند درک درستی از عملکرد رسانه های اجتماعی و وب سایت ارائه دهد. این اطلاعات در سرفصل "تحلیل و آنالیز داده ها در کسب و کارهای دیجیتال" آورده شده است.

کسب و کارهای پلتفرم

همان طور که می دانید کسب و کارهای پلتفرم از اجزای اصلی کارآفرینی دیجیتالی در هر زمینه ای هستند. شبکه هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، اوبر، گوگل و موارد بسیار دیگر نمونه هایی از پلتفرم های مناسب هر کسب و کاری هستند که به مدیران و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ در هدفمندسازی مسائل مربوط به بازاریابی و فروش کمک شایانی می کند. این مبحث در سرفصل "مدل و طراحی کسب و کار دیجیتال" آموزش داده می شود.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل به گوگل کمک می کنند تا بهترین و مرتبط ترین صفحات را با توجه به کلیدواژه های جستجو شده، پیدا کرده و آن ها را لیست کنند. به عبارتی مکانیسم رتبه بندی گوگل به گونه ای است که از چند الگوریتم ساخته شده که در ادامه نام برخی از آن ها را لیست می کنیم، استفاده می کند. در دوره MBA کارآفرینی دیجیتال نیز به برخی از این الگوریتم ها و مکانیسم عمل آن ها اشاره می شود که این مبحث نیز در سرفصل "تحلیل و آنالیز داده ها در کسب و کارهای دیجیتال" آورده شده است.

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم موبایل گدون
  • الگوریتم تازگی محتوا
  • الگوریتم ونیز
  • الگوریتم دزد دریایی
  • الگوریتم Payday Loan
  • الگوریتم رقص گوگل
  • الگوریتم MUM
  • الگوریتم موبایل فرست ایندکس
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم موش کور
  • الگوریتم مدیک یا طبی
  • الگوریتم برت

حقوق کسب و کارهای دیجیتال

حقوق کسب و کارهای دیجیتال یکی دیگر از سرفصل های دوره MBA کارآفرینی دیجیتال است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که به طور خلاصه برای شروع یک کسب و کار سه روش در پیش روی کارآفرین قرار دارد. این سه روش عبارتند از :

  • راه اندازی کسب و کار از نقطه صفر
  • راه اندازی کسب و کار از طریق خرید امتیاز آن از شخص دیگر
  • راه اندازی کسب و کار از طریق اخذ نمایندگی یا فرانشیز

همان طور که متوجه شدید برای راه اندازی کسب و کار، کسب اطلاعات حقوقی کسب و کار اهمیت داشته و می بایست این اطلاعات را به درستی و از طریق متخصصین و مشاوران حقوقی به دست آورد. دوره کارآفرینی دیجیتال به این مبحث به صورت جداگانه با عنوان "مبانی حقوق کسب و کارهای دیجیتال" پرداخته که آگاهی لازم را به کارشناسان و مدیران علاقه مند به این حوزه ارائه می دهد.

هوش تجاری BI

 هوش تجاری BI فرایندی است که جهت تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین ارائه اطلاعاتی اقدام پذیر که به مدیران و کارشناسان شرکت کمک می کند تا تصمیماتی مهم و آگاهانه در جهت رشد سازمان بگیرند، مورد استفاده قرار می گیرد. هوش تجاری BI دقیقا یکی از سرفصل های دوره MBA کارآفرینی دیجیتال است که ابزارها، برنامه ها و روش هایی را به مدیران دیجیتال سازمان ها ارائه می دهد تا به کمک آن تحقیقات مهمی را انجام داده و گزارش ها و داشبوردهای هدفمندی را در قالب اطلاعات بصری و نتایج تحلیلی گزارش کند.

با توجه به توضیحاتی در مورد برخی از ابزارها و برنامه های دیجیتالی متناسب با کارآفرینی های دیجیتالی بدین نتیجه می رسیم که دوره MBA کارآفرینی دیجیتال، مدیران را در طراحی و برنامه ریزی چهارچوب های سازمانی برای ایجاد تحولاتی بزرگ در خصوص موفقیت کسب و کارها یاری می کند. این دوره یکی از مهم ترین دوره های منطبق بر فناوری های دیجیتالی است. از آن جا که تقاضا در این بخش افزایش یافته و همه سازمان ها به دیجیتالی شدن بخش های مختلف خود نیاز دارند؛ پس این دوره یک فرصت بزرگ برای علاقه مندان به این رشته، مدیران کسب و کارها و کارشناسان است.

شرایط پذیرش (ثبت نام) دوره MBA کارآفرینی دیجیتال

تمام علاقه مندان به این حوزه که دارنده مدرک کارشناسی هستند می توانند در این دوره شرکت کنند. در نظر داشته باشید که وجود سابقه کاری و تجربه حرفه ای مرتبط با این دوره می تواند یک عامل تقویت کننده باشد تا منجر به دستیابی نتایج پرباری پس از پایان دوره گردد.

نحوه (شیوه) برگزاری دوره MBA کارآفرینی دیجیتال و چگونگی پرداخت شهریه

این دوره مطابق با بروزترین روش های تدریس در سطح بین المللی ارائه می شود که برای شرکت در آن می توانید با شماره تلفن های 02188225027 و 02188225028 تماس حاصل کرده و از شرایط برگزاری کلاس ها و چگونگی پرداخت شهریه مطلع شوید. پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره نیز می توانید مدرک معتبر دریافت کرده و وارد بازار کار شده یا موفقیت مسیر شغلی خود را در حوزه کارآفرینی دیجیتالی تثبیت کنید.

سرفصل های دوره MBA کارآفرینی دیجیتال دانشگاه تهران

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی سرفصل های بسیار هدفمندی را خواهند گذراند که به آن ها فرصت کار در هلدینگ های بزرگ یا در تیم های بسیار قدرتمند متشکل از مدیران اجرایی توانمند و همچنین کسب سمت مدیر ارشد دیجیتال در سازمان ها را می دهد. سرفصل های این دوره عبارتند از :

  • بسترهای دیجیتال مارکتینگ
    کسب و کارهای دیجیتال در بازارهای نوظهور
    هوش تجاری BI
  • ساختار کسب و کارهای دیجیتال
    مبانی ساختار کسب و کارهای دیجیتال
  • نوآوری
    نوآوری و تحول دیجیتال
  • مدل و طراحی کسب و کار دیجیتال
    کارآفرینی و کسب و کارهای پلتفرم
    طراحی و تدوین برنامه کسب و کار دیجیتال
  • فرهنگ
    فرهنگ کسب و کارهای دیجیتال
  • مخاطب شناسی
    رفتار مصرف کننده در حوزه دیجیتال
  • بازاریابی کارآفرینانه B2B
    اصول و برندسازی
  • رسانه های دیجیتال
    بازاریابی رسانه های اجتماعی
    قواعد تدوین محتوا و توضیحات متا
    طراحی کمپین و ایونت
  • مدیریت و رهبری
    مبانی تفکر سیستمی و مدیریت استراتژیک
    سبک رهبری مدیران بازاریابی دیجیتال
  • تحلیل و آنالیز داده ها در کسب و کاریهای دیجیتال
    آشنایی با الگوریتم های گوگل
    تحلیل و آنالیز داده ها با ابزارهای گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر
    آشنایی با سئو برای مدیران بازاریابی دیجیتال
  • حقوق کسب و کارهای دیجیتال
    مبانی حقوق کسب و کارهای دیجیتال

جمع بندی

دوره MBA کارآفرینی دیجیتال به مدیران در طراحی چهارجوب های سازمانی کمک می کند تا به کسب و کار خود با استفاده از فناوری های کاربردی در تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات بپردازند. تحولات دیجیتالی باعث شده تا تغییراتی بسیار اساسی در اطلاعات، فرایندها و همچنین فناوری های سازمان به وجود آید. این دوره یکی از مهم ترین دوره های دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار گرفته است.

 

 


نظرتان را درمورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

دوره  MBA کارآفرینی دیجیتال
آموزش های آزاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران