وقتی که یک موضوع مقاله خوب داشته باشید و دانش جویانی که آمادگی کافی برای یادگیری وهمینطور تعلیم یکدیگر را داشته باشند ، لحظات جادویی به دست می آورید که دانشجویان هرگز فراموش نخواهند کرد."
 جیمز هسکت استاد تجارت دانشگاه هاروارد می گوید:
آنها درسی را که در آن بحث کلاس آموخته اند به خاطر می آورند و 20 سال بعد آنها را به کار میگیرند."
با این حال ، برای بسیاری ازاساتید که می خواهند مقاله خود را قلم بزنند ، کار نوشتن یک مطلب عالی تجاری به ندرت به راحتی یا به طور طبیعی انجام می شود. برای مبتدیان ، وقت گیر است. نویسندگان مقاله می توانند وقت قابل توجهی را به بازدید از شرکت ها ، تأمین امنیت سایت ، انجام مصاحبه ، مشاهده عملیات ، جمع آوری داده ها ، بررسی یادداشت ها ، نوشتن موضوع مقاله ، تجدید نظر در ان ، اطمینان از اینکه نکات آموزشی ارائه می شود و سپس تأیید محصول نهایی مدیران صرف کنند. .
بنابراین این سوال مطرح می شود: از کجا شروع می کنید؟ نحوه نوشتن مقاله چگونه است؟ چگونه تصمیم می گیرید از کدام شرکت به عنوان موضوع مقاله استفاده کنید؟ و چه چیزی یک مقاله خوب را از یک مقاله متوسط متمایز می کند؟
مورد- ما از سه نویسنده خبره اچ بی اس که مجموعاً صدها مورد را نوشته و پشتیبانی کرده اند - خواسته ایم دیدگاه خود را در مورد چگونگی نوشتن یک مطالعه موردی عالی تجاری که بحث پرشور در کلاس درس را ایجاد می کند و مفاهیم کلیدی آموزشی را انتقال می دهد ، به اشتراک بگذارند.
بینش هایی از جیمز ال. هسکت:UPS ، استاد بنیاد تدارکات تجاری ، ممتاز ، دانشکده تجارت هاروارد
چشم خود را برای یک مسئله عالی تجاری باز نگه دارید.
"من همیشه در جستجوی موارد جدید هستم. هر زمان که مشغول خواندن یا مشورت هستم ، به دنبال افراد جالبی می گردم که کارهای جالبی انجام می دهند و با چالش های جالبی روبرو می شوند. به عنوان مثال ، من در حال خواندن یک مجله بودم و به داستانی در مورد نحوه درمان بیمارستان هولدیس برای بیمارانی که تحت عمل جراحی برای رفع فتق مغبنی بودند برخورد کردم - که چگونه بیماران از روی میز عمل بلند می شوند و با کمک جراح از اتاق عمل خارج میشوند.
شش کیفیت نویسندگان بزرگ مقاله
کنجکاوی

با ابهام راحت باشید ، زیرا موارد ممکن است بیش از یک پاسخ "درست" داشته باشد

احاطه و تسلط برموضوع موجود

امکان ارتباط با شخصیت اصلی مقاله

شوق روش تدریس موردی

توانایی یافتن درام در یک موقعیت تجاری و احساس شخصی بودن آن برای دانشجویان

ایجاد ارتباط با مدیران
"هنگام نوشتن مقاله ، شروع به کار با بالاترین سطح در سازمان مفید است. این به مدیران اطمینان می دهد که می توانند اطلاعات خارج از سازمان به اشتراک بگذارند.. خدمت در هیئت مدیره های شرکتی می تواند در ایجاد روابط با مدیران ارشد کمک کند ، اما راه های دیگری برای ایجاد این ارتباطات وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید ارائه آنها می تواند پایه و اساس یک موضوع تجاری خوب باشد ، می توانید به سخنرانان در کنفرانس های تجاری مراجعه کنید. اگر می خواهید در مورد شرکتی بنویسید که در آن هیچ ارتباط شخصی ندارید ، همیشه می توانید با همکاران خود مشورت کنید تا ببینید آیا هر یک از آنها رابطه شخصی با مدیر عامل دارند یا در هیئت مدیره ای می مانند که می توانند شما را با این شرکت آشنا کنند. فرد مناسبی که بتواند مقاله را تسهیل کند. من و همکارانم بسیاری از این معرفی ها را برای یکدیگر انجام می دهیم. "
از عوامل فرعی که باعث پرت شدن حواس میشوند رد شوید و روی موضوعات اصلی تمرکز کنید.
"موضوعات لازم نیست واضح باشد. به عنوان یک هدف آموزشی ، ممکن است شما بخواهید دانشجویان فراتر از یک مسئله سطحی نگاه کنند برای اینکه بگویند این موضوع اساسی است که ما باید به آن بپردازیم ، و اینها سوالاتی است که باید مطرح کنیم. هنوز هم ، من فکر می کنم اگرمقالات شامل منحنی های واقعی باشد که "باز کردن" پرونده وابسته باشد به پیدا کردن اطلاعات کوچکی که در یک نمایشگاه مخفی شده اند ، مفید نیست. به دانشجویان استراحت دهید! آنها ممکن است مجبور شوند روزانه سه مقاله را بخوانند و هضم کنند ، بنابراین احتمالاً نمی توانند بیشتر ازچند ساعت به هر کدام اختصاص دهند. اگر پرونده را به صورت جدول کلمات متقاطع درآورید که حل آن پنج ساعت طول می کشد ، در واقع برای دانشجویان عادلانه نیست و به احتمال زیاد باعث از دست رفتن تمرکز آنها می شود. "

هنگام نوشتن پرونده ، یک طرح بحث و گفتگو بسازید.
"در صورت آموزش روش ، استاد کنترل کاملی ندارد. دانشجویان به یکدیگر تعلیم می دهند و از یکدیگر می آموزند. در هر روز خاص ، به احتمال زیاد شخصی درکلاس وجود داشته باشد که از موضوع مقاله و شرایط مورد نظربیشتر از استاد اطلاع داشته باشد
یک استاد نمی تواند وارد کلاس شود و انتظار داشته باشد یک برنامه درسی را تحمیل کند که به صورت کاملاً خطی ازیک مسیر از بیش تعیین شده بروند 
د. این موضوع باید دانشجویان بتوانند ازمسیر های غیر قابل بیش بینی جلو بروندو سپس اگر این نحوه بحث پیش می رود ، بعداً . در همان زمان ، موضوع مقاله باید به گونه ای باشد که مربی بتواند نظرات دانشجویان را در یک صفحه جمع آوری کند ، آنها را به عنوان مجموعه ای منسجم از ایده های مرتبط سازماندهی کند ، و سپس یک خلاصه 5 تا 10 دقیقه ای ارائه دهد که هر مفاهیم اساسی را بیان می کند. این جمع بندی می تواند یک تجربه بسیار قدرتمند آموزش و یادگیری باشد. "

روی کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز کنید.
"موضوعات مقاله  نباید خیلی طولانی باشد. بعضی موضوعات خوب فقط دو یا سه صفحه است. دانشجویان ممکن است بیش از آنچه در یک مقاله 20 صفحه ای بررسی می کنند ، بیشتر به این موارد کوتاه دقت کنند. "

مشاوره از :Benson P. Shapiro
Malcolm P. McNair استاد بازاریابی ، بازنشسته ، دانشکده تجارت هاروارد

نکات ارزشمند را از قبل مشخص کنید
"شما نمی خواهید دانشجویان وقت زیادی را برای جدا كردن مطالب مهم از مطالب کم اهمیت بگذارند. اگر مقاله ای دارای دوازده صفحه متن و 10 صفحه مثال باشد ، حتی باهوش ترین دانشجویان ام بی ای 
 نیز علاقه خود را از دست می دهند.
 نویسندگانی که سعی می کنند موقعیتی را از هر زاویه و با جزئیات به تصویر بکشند ، سرانجام با روایت های پراکنده ای روبرو می شوند که معمولاً مورد خوبی ایجاد نمی کنند. هنگام نوشتن مقاله، باید مرزهای خوب و محکمی تعیین کنید. از مطالب زائد ، گلدار یا شاعرانه كه ممكن است حاوی حكایت ها جالب باشد ، خودداری كنید ، این امر می تواند خوانندگان را از موضوعات اصلی مقاله منحرف كند. فقط جزئیات مهم و مفیدی را که می تواند به دانشجویان در تصمیم گیری و درک موضوعات اصلی مورد بررسی کند ، درج کنید. "

در لایه ها و استعاره ها با ظرافت  کار کنید -.
"بهترین موضوعات مقاله در چندین سطح کار می کنند. یک مقاله باید به یک موقعیت خاص متمرکز شود - به عنوان مثال ، اینکه یک محصول خاص را معرفی کنید یا نه. اما همچنین باید به عنوان استعاره ای برای موضوعات گسترده تر در پس زمینه عمل کند: چگونه در مورد معرفی محصولات جدید فکر می کنیم؟ آیا ما به اندازه کافی محصولات معرفی می کنیم؟ آیا معرفی محصولات جدید منبع مزیت رقابتی در صنعت ما است؟ چگونه باید توسعه محصول جدید را سازماندهی و مدیریت کنیم؟ شما می خواهید این مقاله دانشجویان را ترغیب کند تا به طور گسترده در مورد تأثیرات مختلف فرهنگی ، مالی و استراتژیک تصمیمات مدیریتی بر یک شرکت فکر کنند.

"نویسندگانی که سعی می کنند موقعیتی را از هر زاویه و با جزئیات به تصویر بکشند ، در نهایت با روایت های پراکنده ای روبرو می شوند که معمولاً مورد خوبی نیست."

بنسون پی شاپیرو
تعامل عاطفی را تشویق کنید.

"مقاله نویسی یک نوع ادبی جالب است - باید بسیار جذاب ، بلکه آموزشی نیز باشد. موضوعات مهمی حول محور اختلافات می چرخدو افراد باهوش می توانند دیدگاه های مختلفی در مورد آنها داشته باشند: چه کاری باید انجام دهید؟ چرا؟ چگونه این کار را انجام می دهید؟ در حالت ایده آل ، دانش جویان باید بین دو گزینه بسیار جذاب یا دو گزینه وحشتناک یکی را انتخاب کنند. بهترین موارد شامل حالاتی است که دانش جویان را از نظر عاطفی درگیر می کند ، به طوری که آنها واقعاً به گزینه ها و نتایج اهمیت می دهند. وقتی می بینید دانش جویان از نظر جسمی به جلو خم می شوند و آنچه را که همسالانشان می گویند دنبال می کنند ، می دانید که آنهابه موضوع اهمیت میدهند. وقتی می شنوید که بعد از کلاس در حال مناظره هستند - شما آنچه در اینجا واقعاً مهم بود از دست داده اید! - به این ترتیب می توانید بگویید که موفق به توسعه یک مقاله عالی شده اید. "

درسهایی از: Carin-Isabel Knoop
مدیر اجرایی گروه تحقیق و نوشتن مقاله، دانشکده بازرگانی هاروارد

مولفه ی کلاس را فراموش نکنید.
"موضوع ها به طور عمدی ناقص هستند. آنچه نویسنده مقاله از مقاله خارج می کند ، غالباً به همان اندازه مهم است که وی در این مقاله قرار می دهد. موضوعات به گونه ای طراحی شده اند که از طریق آموزش و بحث در کلاس تکمیل می شوند. در هنگام تهیه  بیش نویس مقاله ، سعی کنید روند کلاس را به طور موازی توسعه دهید. روی سوالات
 تکلیف و محتوای کلاس کار کنید. به خاطر داشته باشید که مقاله باید بتواند با کلاس و نیازهای دوره شما سازگار باشد. "

اطلاعات مختصر و مفید در مورد ایده ی خود ارایه دهید
"قبل از شروع ، همیشه اهداف یادگیری واضح و روشن را در ذهن داشته باشید. توسعه مقاله را شروع نکنید تا زمانی که بتوانید در کمتر از پنج دقیقه این اهداف را خلاصه کنید. "

نوشتن مقاله رابطه است نه معامله.
هنگام انتخاب سایت مقاله ، به مدیران بگویید که در حال توسعه یک ابزار آموزشی هستید و به وقت و صداقت آنها و در نهایت داده های آنها نیاز خواهید داشت. ازهمان ابتدا مراحل مجوز را مدیریت کنید. اعلام کنید که نقل قول ها قبل از انتشار پاک می شوند و زمان برای بررسی فردی وجود دارد. در طول فرآیند تولید ، از آنها مشاوره بگیرید. این یک روند تعامل ایجاد می کند وکمک میکند که این موضوع را روشن کنید که

کاین یک ابزار آموزشی است ، نه روزنامه نگاری، ما اغلب یک نفر از شرکت را به شرکت در کلاس دعوت می کنیم.
 سرانجام ، پس از پایان مقاله ، با قهرمانان مقاله خود در تماس باشید. آنها به سازمانهای دیگر منتقل می شوند وخبر خوبی را در مورد تجربه ی خود با نوشتن مقاله منتشر میکنند 
در بحث های مربوط به مقاله بذیرای اختلاف نظر ها باشید.
"روش مطالعه موردی مبتنی بر یادگیری مشارکت محور است. دانشجویان همه از یک پایه 11 صفحه ای (یا هرچند زیاد) در مقاله شروع می کنند ، اما آنها دانش و تجربیات مختلف را واردموضوع می¬ کنند. بنابراین آنها می توانند حقایق مشابهی را اتخاذ کرده و در مورد اینکه چه راهی را دنبال کنند اختلاف نظر داشته باشند. ما می خواهیم دانشجویان مانند تصمیم گیرندگان رفتار کنند و تصمیم گیری می تواند سخت باشد. برخی از منتقدان روش تدریس موردی را غیر واقعی می دانند ، اما کسی که فقط در مورد بازاریابی سخنرانی می کند به دانشجویان کمک نمی کند درک کنند که انتخاب دو گزینه قابل قبول برای رسیدن به اهداف بازاریابی یکسان دشوار است. برای دانشجویان ، بخش عمده ای از روند آموزش یادگیری از بحث با همکلاسی هایی است که متفاوت فکر می کنند و از راه حل های مختلف دفاع می کنند. شاهد یک بحث محکم مورد بحث ، توانایی یادگیری جمعی را برای برخاستن از دیدگاه های متضاد به ما یادآوری می کند. "

"دانشکده فقط مقاله را برای اهداف آموزشی نمی نویسد ، بلکه آنها را برای یادگیری می نویسد."

کارین-ایزابل نووپ
روند نوشتن مقاله یک تلاش ارزشمنداست

تحقیق ، نگارش و انتشار مقاله کاملاً ارزش وقت و تلاش را دارد. كنوپ می افزاید: "روند تحقیق و نوشتن پرونده برای توسعه دانشكده مهم است." "در حالی که موارد میدانی را توسعه می دهید ، اعضای هیئت علمی به بازدید از سایت می روند و با تصمیم گیرندگان دیدار می کنند. روند نوشتن مقاله کمک می کند تا دانشمندان به افراد متخصص و افراد متخصص به دنیای دانشگاه متصل شوند. نویسندگان مقاله های علمی می توانند نحوه عملکرد نظریه های دانشگاهی خود را در عمل کشف و آزمایش کنند. بنابراین اعضای هیئت علمی فقط موارد را برای اهداف تدریس نمی نویسند ، بلکه آنها را برای یادگیری می نویسند. روش موردی بخشی جدایی ناپذیر از توسعه دانشکده است. "

یک نویسنده مقاله ، خصوصاً برای مربیان جوان ، مزیت بزرگ دیگری دارد. هسکت می گوید: "مدرسان جوان در دنیای تجارت نسبت به دانش جویان خود با شکاف اعتبار روبرو هستند." "غیر معمول نیست که دانشجویان ام بی ای در یک کلاس تجربه ی بیشتری نسبت به استاد خود داشته باشند.
 همین که وارد میدان شوید و مقاله ای بنویسید ، بیش از هر کس دیگری در کلاس با آن موضوع آشنا خواهید شد. یک روش اصلی برای اثبات اعتبار استادان در مورد یک موضوع ، نوشتن مطلبی است که کلاس در آن روز در حال بحث است. "
 


نظرتان را درمورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

از صفر تا 100 نحوه نگارش مقاله
آموزش های آزاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران