بازاریابی فرایند آموزش به مصرف کنندگان است که چرا آنها باید محصول یا خدمات شما را نسبت به رقبای شما انتخاب کنند و در واقع نوعی ارتباط اقناعی می باشد. بازاریابی شامل ایجاد مفهوم محصول یا خدمات ، شناسایی افرادی که احتمالاً آن را خریداری می کنند ، تبلیغ می کند و انتقال آن از طریق کانال های فروش مناسب است. سه هدف اصلی در بازاریابی وجود دارد:
1. جلب توجه بازار هدف خود
2. ترغیب مصرف کننده برای خرید محصول
3. ارائه یک عمل خاص و کم خطر برای مشتری که انجام آن آسان باشد
اگر هدف فروش محصولات یا خدمات بیشتر باشد ، بازاریابی همان چیزی است که در دستیابی به آن هدف کمک می کند. هر آنچه که برای برقراری ارتباط با مشتریان به روشی که آنها را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات نماید ، بازاریابی می باشد از جمله تبلیغات ، رسانه های اجتماعی ، کوپن ، فروش و حتی نحوه نمایش محصولات است.

تشخیص بازار هدف
 بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک و خانگی کوچک وقت لازم را برای تعریف بازار هدف خود در نظر نمی گیرند ، به این معنی که آنها به دنبال جستجوی  مشتری ، وقت و هزینه خود را هدر می دهند. برخی از دارندگان مشاغل مستقر در خانه بازار هدف خود را "همه" تعریف می کنند ، اما در حقیقت ، خریداران ایده آل دارای خصوصیات و موقعیت هایی هستند که محصول یا خدمات ارائه شده به طور خاص می تواند با آنها  ارتباط برقرار کند.
تشخصیص بازار هدف این امکان را فراهم می کند که پیام های بازاریابی در جایی صحیح و درست قرار گرفته که با استفاده از کلمات و جذابیت هایی که به طور خاص مورد نیازهای مشتریان است صحبت می کند.


بازاریابی تجاری
 یک روش بازاریابی از افراد یا سازمان ها (از جمله مشاغل تجاری ، دولت ها و موسسات) است. این امکان را به آنها می دهد تا محصولات یا خدمات خود را به شرکتها یا سازمانهای دیگری که آنها را بفروش می رسانند ، از آنها در محصولات یا خدمات خود بفروشند یا از آنها برای پشتیبانی از کارهایشان استفاده کنند. این راهی برای ارتقاء مشاغل و بهبود سود نیز است.

بازاریابی تجاری همچنین به عنوان بازاریابی صنعتی یا بازاریابی تجارت به تجارت (B2B) شناخته می شود. بازاریابی کسب و کار به دولت ، گرچه هنوز به دلیل اشتراک علم دینامیک در حوزه B2B طبقه بندی شده است ، اما تفاوت چندانی با هم ندارد.

بازاریابی کشاورزی
 خدمات مربوط به انتقال یک محصول کشاورزی از مزرعه به مصرف کننده را در بر می گیرد. این خدمات شامل برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و استفاده از محصولات کشاورزی به گونه ای است که کشاورزان ، واسطه ها و مصرف کنندگان را راضی کند. تعداد زیادی از فعالیتهای به هم پیوسته در انجام این کار دخیل هستند ، مانند برنامه ریزی تولید ، رشد و برداشت محصول ، درجه بندی ، بسته بندی و بسته بندی ، حمل و نقل ، ذخیره سازی ، کشت و فرآوری مواد غذایی ، تهیه اطلاعات بازار ، توزیع ، تبلیغات و فروش. از نظر مؤثر ، این اصطلاح شامل کل دامنه عملیات زنجیره تأمین برای محصولات کشاورزی ، چه از طریق فروش موقت و چه از طریق زنجیره ای یکپارچه تر ، مانند مورد مربوط به دامداری های پیمانکاری است. تلاش برای توسعه بازاریابی کشاورزی ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ، تمرکز بر روی تعدادی از مناطق ، به ویژه توسعه زیرساخت ها است. ارائه اطلاعات؛ آموزش كشاورزان و بازرگانان در بازاریابی و مسائل پس از برداشت؛ و حمایت از توسعه یک محیط سیاست مناسب. در گذشته ، تلاش شد تا نهادهای بازاریابی دولتی اداره شود اما اینها طی سالهای متمادی کمتر برجسته می شوند

سازمان بازاریابی مقصد
یک سازمان مقصد که غالباً از آن به عنوان یک سازمان بازاریابی مقصد یا مدیریت استفاده می شود ، کنوانسیون و دفاتر بازدیدکنندگان یا هیئت توریستی ، وظیفه دارد جامعه را به عنوان یک مقصد مسافرتی جذاب ارتقا بخشد و تصویر عمومی خود را به عنوان مکانی پویا برای زندگی و کار ارتقا دهد. آنها از طریق تأثیر سفر ، موقعیت اقتصادی را تقویت کرده و فرصتی را برای افراد جامعه خود فراهم می کنند.

چنین سازمانهایی برای ایجاد رفاه اقتصادی و اجتماعی جوامعی که نماینده آنها هستند ، تأثیر مستقیم اقتصادی از طریق اقتصاد بازدید کننده و ایجاد سوخت در توسعه در کل طیف اقتصادی با ایجاد آشنایی ، جذب تصمیم گیری ، پایداری سرویس هوایی و بهبود کیفیت زندگی در یک مکان ارتقاء مقصد در حقیقت یک منافع عمومی برای منافع و رفاه همه است. یک سرمایه گذاری اساسی که هیچ جامعه ای قادر به تحقق آن نیست بدون ایجاد ضرر در بهزیستی اقتصادی و اجتماعی آینده جامعه.

بازاریابی جهانی
"بازاریابی در مقیاس جهانی است که از اختلافات عملیاتی ، شباهت ها و فرصت های جهانی برای تحقق اهداف جهانی آشتی می کند یا از آنها سود می برد.

بازاریابی جهانی همچنین یک رشته تحصیلی در مدیریت عمومی تجارت است که هدف آن بازاریابی محصولات ، راه حل ها و خدمات به مشتریان محلی ، ملی و بین المللی است.

بازاریابی بین المللی گسترش محصول یا خدمات یک سازمان به کشور دیگر است. این امر می تواند با صادرات محصول شرکت به مکان دیگری ، ورود از طریق سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت دیگر در کشور مقصد یا سرمایه گذاری مستقیم خارجی به کشور مورد نظر حاصل شود. توسعه بازاریابی برای آن کشور مورد نیاز است - بازاریابی بین المللی. این می تواند شامل استفاده از استراتژی های بازاریابی موجود ، میکس و ابزار برای صادرات از یک طرف یا یک استراتژی ارتباطی از جمله بومی سازی ، عرضه کالاهای محلی ، قیمت گذاری ، تولید و توزیع با تبلیغات سفارشی ، پیشنهادات ، وب سایت ، رسانه های اجتماعی و رهبری و غیره باشد. بین المللی و بازاریابی بین المللی نیازهای کشورهای منتخب خارجی را که در آن می توان ارزش یک شرکت را صادر کرد ، برآورده می کند و یادگیری ، بهینه سازی و کارآیی بین شرکتها و شرکتها در اقتصادهای مقیاس و دامنه وجود دارد.

بازاریابی اینفلوئنسر
(بازاریابی تأثیرگذار) نوعی بازاریابی در رسانه های اجتماعی است که شامل تأیید و قرار دادن محصول از تأثیر گذاران ، افراد و سازمان هایی است که از سطح علمی و دانش آگاهانه و یا تأثیرگذاری اجتماعی در حوزه خود برخوردار هستند. محتوای آنفلوانزا ممکن است به عنوان تبلیغات توصیفی قاب بندی شود. تأثیرگذارها نقش یک خریدار بالقوه را بازی می کنند ، یا ممکن است به عنوان شخص ثالث درگیر شوند. این اشخاص ثالث را می توان در زنجیره تأمین (مانند خرده فروشان یا تولید کنندگان) یا به عنوان تأثیرگذار ارزش افزوده مانند روزنامه نگاران ، دانشگاهیان ، تحلیلگران صنعت و مشاوران حرفه ای مشاهده کرد

بازاریابی اجتماعی
 هدف اصلی دستیابی به "خیر اجتماعی" است. اهداف بازاریابی تجاری سنتی در درجه اول مالی هستند ، هرچند که می توانند اثرات مثبت اجتماعی نیز داشته باشند. در زمینه بهداشت عمومی ، بازاریابی اجتماعی موجب ارتقاء سلامت عمومی ، افزایش آگاهی و ایجاد تغییرات در رفتار می شود. بازاریابی اجتماعی مدتی است که صنعت بزرگی بوده و در ابتدا با روزنامه ها و بیلبوردها انجام می شد ، اما مشابه بازاریابی تجاری با دنیای مدرن سازگار شده است. متداول ترین استفاده از بازاریابی اجتماعی در جامعه امروز از طریق رسانه های اجتماعی است. با این حال ، دیدن بازاریابی اجتماعی به عنوان تنها استفاده از شیوه های استاندارد بازاریابی تجاری برای دستیابی به اهداف غیرتجاری ، یک دیدگاه بزرگ و ساده است.

بازاریابی اجتماعی به دنبال توسعه و ادغام مفاهیم بازاریابی با رویکردهای دیگر تحولات اجتماعی است. بازاریابی اجتماعی با هدف تأثیرگذاری بر رفتارهایی که افراد و جوامع را برای منافع بیشتر اجتماعی سود می برند ، تأثیر می گذارد. هدف این است که برنامه های تغییر و تحول اجتماعی حساس به رقابت ارائه شود که مؤثر ، کارآمد ، عادلانه و پایدار باشند

بازاریابی خدمات
 یک شاخه تخصصی از بازاریابی است. در اوایل دهه 1980 بازاریابی خدمات بعنوان یک زمینه مطالعاتی جداگانه و پس از تشخیص اینکه ویژگی های منحصر به فرد خدمات به استراتژی های متفاوتی در مقایسه با بازاریابی کالاهای فیزیکی نیاز دارد ، پدید آمد.

بازاریابی خدمات به طور معمول به هر دو تجارت به مصرف کننده (B2C) و خدمات کسب و کار به تجارت (B2B) اشاره دارد و شامل بازاریابی خدماتی مانند خدمات ارتباطات از راه دور ، خدمات مالی ، انواع مهمان نوازی ، خدمات تفریحی و تفریحی گردشگری ، خدمات کرایه اتومبیل است. خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات حرفه ای و تجاری. بازاریابان خدمات اغلب از یک بازاریابی گسترده استفاده می کنند که شامل هفت Ps: محصول ، قیمت ، مکان ، تبلیغات ، افراد ، شواهد جسمی و فرآیند است. یک رویکرد معاصر ، معروف به منطق حاکم بر سرویس ، استدلال می کند که مشخص کردن مرز بین محصولات و خدماتی که در طول قرن بیستم پایدار بوده ، مصنوعی بوده و باعث شده همه افراد خدمات را بفروشند. رویکرد منطقی S-D در حال تغییر روشی است که بازاریابان درک ارزش آفرینی را درک می کنند و مفاهیمی از نقش مصرف کننده در فرآیندهای ارائه خدمات را تغییر می دهند.


 بازاریابی به فعالیتهایی گفته می شود که یک شرکت برای ارتقاء خرید یا فروش یک محصول یا خدمات انجام می دهد. بازاریابی شامل تبلیغات ، فروش و تحویل محصولات به مصرف کنندگان یا مشاغل دیگر است. برخی بازاریابی توسط نمایندگان به نمایندگی از یک شرکت انجام می شود.


نظرتان را درمورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

انواع بازاریابی
آموزش های آزاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران